torstai 16. lokakuuta 2014

The Last Of Us - ekat fiilikset

Viimeinki aloin pellaamaan tuota Last of usia, ku muistin sen nököttävän hyllyssä. Kovvaa kammaa oon siitä kuullu, mutta en ruukaa kuitenkaan hirviästi arvosteluja tai trailereita katella koska ne spoilaa liikaa.

Noh. Pari tuntia pelattuna ja nyt jo agrettaa. Siis voi herranjumala mitä shaissea. Okei, maisemat on ihan kivat ja päähenkilö ei oo erityisen ärsyttävä. Mutta kaikki muu ärsyttääki sitte 100%. Ensinnäki: mikä helevetti on tuon mukana kulukevan emännän funktio? Se seisoo koko ajan tiellä, ei auta taisteluissa ja pakottaa meikät käymään turhaaki turhempaa dialogia kanssaan. Sen avunantoyritykset on pelekästään state the obvious -luokkaa. "Hei tuossa on ovi, siitä voi mennä" AIJAA. Ja tosi siisti ku sulla on täyet lippaat pyssyisä, mutta et sitte kuitenkaan viiti auttaa meikää yhtään ku huuat vaan että lol hjälp. Nuo keskustelupätkät sisältää aivan vitun turhaa sentimentaalista paskaa, joka varmaan liittyy juoneen jotenki joo, mutta seleviäis ilimanki/lyhemmästi poristunaki. Ei mulla kiinnosta sun henkilökohtaset tunteet ku maailma on loppumassa. Onneksi se kuoli.




Sitte tämä vaikeustaso. Meikä on semipaska peluri niin pellaan normaalilla vaikeuella. Paitti että mitä on "normaali"? Tässä tappauksessa se tarkottaa sitä, että muuten ois ihan iisiä, mutta meikän pittää ettiä sitä kaikkea olennaista rojua aivan kohtuuttoman kauan joka mestasta. On tietty kiva, että pelissä on muutaki ku ampumista ja juoksua (tai no kelepaa neki), mutta tuo sentti sentiltä nurkkien tutkiminen teipin toivossa ei tuo MITTÄÄN lisäarvoa tähän pelliin. Tärkeitä tavaroita, joita löytyy ihan sopivia määriä, mutta aivan väärissä kohissa ja kohtuuttoman laajalta alueelta. Tämä rojun ettiminen VOIS olla mielekkäämpää, jos siihen liittyis jotaki yllätysmomenttia. Mutta eipä liity. Ennen örkkimörkkien paikalletuloa ilimotettaan että HEI, NYT OIS SE KOHTA KU PITTÄÄ OTTAA PÖSSYKKÄ ESSIIN. Eli taistelukohtauksetki seleviää naurettavan heleposti.



Kuinkahan heleppo tuo heleppo sitte on? Jos nytki voin tuijottaa vihollista suoraan sen peräaukon näköseen silimään usseita sekunteja ennen ku se reagoi mitenkään, tai voin "hiippailla" metrin päästä vartijasta enkä jää kiinni. "Eijjuma tuola on vartijoita, elä anna niitten nähä" sitte tää meikän companion cube-tyyppinen vosukamu kävelee suoraan vartijan eestä, eikä mittään tapahu. WHAT.



Valaistus: miksi vitusa meikän pittää ettiä sitä kampetta sen kuppasen taskulampun kans jos kerran ei oo vaaraa että mörkylä yllättää meikät sielä pimiässä? Eikö ois sama pistää parempia valoja, niin se nurkkien tsuumailu ei ois ihan niin hiasta ja turhauttavvaa? "No mutta ähm ähm täähän on siis postapokalyptistä ripulia nii ei toimi sähköt" Mutta ku tuohon lamppuun nuita pattereita on saatavilla ilimeisesti loputtomasti, nii eikö ne patterit vois sijottaa semmoseen isohkoon magliteen esim?

Mutta joo...ei olla vielä ku ehkä 1/5 pelattu, nii ei passaa tehä lopullisia tuomioita. Vaan odotukset ei kyllä oo kovin korkialla täsä vaiheessa. Katotaampa miten tilanne etenee ja raportoijaan sitte lissää.

what does that "shake the controller" icon thing do?
 -it makes joel scratch his balls
that's why it only happens every one in a while and it's always in the dark when no one is looking


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti